lördag 9 april 2011

Imorgon när kriget kom-filmatisering

Sommaren 2009 läste jag en ungdomsserie på sju böcker i rad, helt utan att pausa. De var mer spännande än alla actionfilmer jag någonsin sett, och jag rekommenderar varm serien, som är skriven av John Marsden och där första boken heter Imorgon när kriget kom. De är värda att prova på; jag menar, bara att den utpselar sig i Australien och handlar om gerillaungdomar tycker jag är lockande nog.
Förra året hittade jag en trailer på YouTube till en filmatisering som skulle komma under 2010: http://www.youtube.com/watch?v=gwABuCZYFVA
Jag blev överlycklig. Det är bara det att den aldrig kom till Sverige. Jag hade helt slutat tänka på det hela när jag igår läste i tidningen att den har premiär här nu.
Så nu blir det att boka in ett biobesök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar