fredag 12 augusti 2011

Jag åker bort

Nu är det så att jag kommer vara borta från Sverige, internet och bloggen i en vecka ungefär - jag drar nämligen till Slovenien. Det innebär att bloggen måste ta en paus. Veckans recension kommer publiceras på söndag som vanligt - jag ska se till att schemalägga den - men i övrigt kommer bloggen stå stilla tills jag är tillbaka.
Vad tar då en boknörd som jag med sig på resan?
Böcker förstås. Böcker böcker böcker!
Närmare bestämt de här:
Det är Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon, Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist, Waking the Witch av Kelley Armstrong, Torsdagsbarn av Sonya Hartnett, Reckless av Cornelia Funke och Älskade Danny av Linzi Glass. Bara två av författarna är nya för mig (Mark Haddon och Sonya Hartnett), de andra har jag läst böcker av förut.
Om ni undrar varför jag ska ha med mig sex böcker när jag är borta i bara åtta dagar, så beror det på att jag ska spendera sammanlagt två dygn på tåg genom Europa, och vad gäller resten av dagarna kommer jag vara mestadels på en strand. Och jag överlever inte att sola utan att läsa samtidigt.
En update om min boksemester kommer när jag är hemma igen :D

1 kommentar:

  1. Låter härligt med lite semester, hoppas du får en riktigt underbar vecka nu!
    Kram!

    SvaraRadera