torsdag 2 februari 2012

My "Lethal Pile of Books" is back

Ja. Det är vad jag kallar den. Min Lethal Pile of Books. Jag har haft den förr - den består helt enkelt av de böcker som inte får plats i mina bokhyllor. De samlar jag på hög mellan ena bokhyllan och väggen. Och högen växer... och växer... och växer. Nu är den mer än två meter hög, igen. Sist gav jag bort nästan hela högen till Lions. Nu vill jag mest skaffa ännu en bokhylla.

Anledningen till att jag kallar den Lethal är för att min säng är lokaliserad precis mittemot. Det händer nämligen att högen rasar, och om den gör det så rasar den bara åt ett håll - framåt. Det har hänt att jag vaknat av ett brak, med böcker över hela golvet och i min säng. Jag bara väntar på att min dödsorsak ska rubriceras som "bok i skallen".

1 kommentar:

  1. "bok i skallen" =) Jag kan bara inte sluta att skratta =). Där slog du verkligen huvudet på spiken =)

    SvaraRadera