fredag 9 mars 2012

Banned Books Bracelet

Trots att dagen bestått av snörvlande och halsprov på vårdcentralen av en sur sköterska, så mynnade den ut i något riktigt nice. Jag har äntligen fått mitt "I Read Banned Books"-armband som jag velat ha ända sen jag såg det för två år sen.

Det är, precis som jag misstänkt, ganska stort. Men vad gör det, det är ju på något vis till för att synas.

Titlarna som finns med på armbandet är:
To Kill a Mockingbird av Harper Lee
Go Ask Alice av anonym
The Color Purple av Alice Walker
Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain
Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carroll
Howl and Other Poems av Allen Ginsberg, och
Annie On My Mind av Nancy Garden.

Jag måste nu se till att läsa varenda en av dem. Kan dock redan bocka av nummer ett, fyra och åtminstone delvis nummer sex.

Dock finns det ett problem. Problemet jag alltid har med armband, oavsett var de är från, om de nu inte är från barnavdelningen någonstans. Armbandet är alldeles för stort för mina handleder. Det ser mindre fancy ut när det ligger runt knogarna på en.

Det tar udden av det roliga litegrann. Men sen tänker jag mest, jag har ett Banned Books Bracelet, för fucks sake! Vem bryr sig? Jag får väl ha det lite sådär mindre snyggt ovanpå en tröjärm eller nåt. Happy booknerd is happy.

1 kommentar:

  1. Nice armband :) och sjukt nice bilder från USA. Vill också se Grand Canyon och öknen, verkar så himla vackert. Du är inte dålig på att ta många bilder heller, haha. Och en massa djur, varav de flesta icketama skrämde mig :P Hur kändes det att vara hos en familj du knappt kände? Iofs insåg jag precis att du nog kände dem bättre än familjen jag bodde med en månad i Spanien, men ändå :P

    Har fortfarande två scener som inte riktigt vill ge med sig i evighetsprojektet, men sen skickar jag och hoppas på svar :)

    SvaraRadera