lördag 2 juni 2012

i-landsproblem

Igår köpte jag Staden som försvann av Stephen King. Storpocketen med det nya omslaget. Jag känner mig dum nu. Jag har sån beslutsångest när det kommer till de här böckerna så det är inte sant  -de nya, snygga King-pocketen... jag vill ju ha dem, nyöversatta och med nya efterord och allt... men så tittar jag i bokhyllan och där finns ju alla de där böckerna redan. Carrie, Varsel, Jurtjyrkogården... och jag vill inte göra mig av med mina gamla heller. Och om man ska lägga pengar på King kan man ju lika gärna lägga dem på hans nya böcker istället för de gamla som man redan läst.

Men Staden som försvann har jag inte sen innan iallafall, så det kändes lite mer ok att köpa den. Men nu vill man ju ha resten av böckerna eftersom de hör ihop estetiskt. Gaaah.

Can you say First World Problem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar