lördag 2 februari 2013

Litterära smycken

Jag är ute på nätet as I type, och kollar på smycken med koppling till böcker - allt från dödsrelikerna från Harry Potter, till AURYN från Den oändliga historien. Jag. Vill. Ha. Seriös craving just nu faktiskt. Grejen är att jag redan påbörjat en liten samling av smycken med koppling till böcker - jag har Ka-symbolen från Det mörka tornet:


Och mitt I Read Banned Books- armband med titlar från förbjudna böcker (som jag fortfarande betar av titlar från):


Sen har jag ett halsband som föreställer boken Peter Rabbit med riktiga papperssidor i. Fast texten inuti ser inte riktigt ut att komma från Peter Rabbit (men vad vet jag som inte läst den?).



 Iallafall hade det varit grymt att ha några fler (AURYN särskilt hade varit cool, eftersom det är värsta maktsymbolen... fast jag vill ju ha något Harry Potter-themed också...). Jag får se över bokbudgeten antar jag, och se om det blir av att beställa.

Edit: Jag föll för trycket och beställde AURYN. (Harry Potter-smycket kunde inte levereras till Sverige, så där blev ju valet enkelt). Bild kommer när jag fått den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar