söndag 30 juni 2013

Back on track - sommarläsning

Så fort jag kom hem från Gotland havererade såklart min dator. Efter några veckor utan internet har jag nu iallafall en ny dator och hoppas på att få bloggen på fötter igen. Varför inte börja med sommarläsningsfrågorna som Chamilla taggat mig i?

Vilka 5 böcker MÅSTE hinna läsas i sommar?
Kometen kommer av Tove Jansson (och helst de andra muminböckerna också)
The Casual Vacancy av J.K. Rowling
Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger
Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kupiers
Torka aldrig tårar utan handskar 3. Döden av Jonas Gardell

Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? Walden av Henry David Thoreau. Jag känner at jag måste vara i rätt sinnesstämmning flr den boken, men jag har väntat så länge att det börjar bli löjligt vid det här laget.

Var är bästa stället att läsa i sommar?På altanen, på stranden eller i uterummet.

Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans? I min säng.

Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?Förmodligen Torka aldrig tårar, men jag hoppas på de andra också. Något wild card rån biblioteket skulle sitta fint också, för just nu går sommarläsningen lite trögt.

Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Torka aldrig tårar utan handskar är fortfarande så himla viktig.

Strand eller hängmatta?
Både och är trevligt. Omväxling förnöjer, som det heter.

Deckare eller roman?
Räknas inte deckare som romaner längre? Hur som helst har jag ganska svårt för deckare generellt men ett par stycken har ändå slunkit förbi.

Favoritgenre?Jag har ingen direkt favoritgenre, jag läser det som faller mig in för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar