lördag 17 augusti 2013

The one and only termos

 Jag dricker inte kaffe. Jag dricker sällan te eller varm choklad. Så en termos har aldrig riktigt varit något jag känt att jag behöver.

Men efter ett besök på Bokia har en viss termos klättrat till toppen av min önskelista. För att den är sjukt snygg. För att det finns en skrivmaskin på den. Och sist men inte minst för att den har Stephen King-tema. Ja, just det. Det står All work and no play makes Jack a dull boy över den, och jag tror inte ni förstår hur mycket jag vill ha den just nu.

Mitt icke-existerande kaffedrickande och den lite för dyra prislappen hindrade mig i butiken (jag hade dessutom redan famnen full av Mumin-böcker, en ny anteckningsbok och en engelsk utgåva av The Call of the Wild på rea). Men jag måste ju ha den. Om jag någonsin ska ha en termos så är detta Den Enda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar