onsdag 20 november 2013

Mitt i natten-bio

Jag har sovit nästan hela dagen efter att ha varit på mitt livs första midnattspremiär. Premiären för - just det, The Hunger Games: Catching Fire. 

Jag har som sagt aldrig förut varit på en midnattspremiär, och det var ganska speciellt - vi fick gratis popcorn, Coca-Cola och nyckelringar, plus boken Divergent av Veronica Roth, som väl går lite i samma anda som Hunger Games om jag fattat det hela rätt.

Vid niotiden började jag, min syster och typ 500 andra med att se den första filmen, och efter en halvtimmes paus var klockan över midnatt och det vankades nummer två.

Hunger Games är filmer som jag faktiskt tycker följer böckerna väldigt bra - jag gillar valet av skådespelare, framför allt Jennifer Lawrence som är fantastisk, och filmerna håller sig väldigt nära sina förlagor. Vilket kanske inte är så svårt med tanke på att böckerna är väldigt filmiska i sig, men ändå värt en eloge.

Tjugo i tre på natten var Catching Fire slut och jag var inte i säng förrän lite i fyra. En lång kväll, men väldigt värt det.

Mina recensioner av böckerna finns här: Hunger Games, Catching Fire, och Mockingjay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar