tisdag 15 april 2014

15 författare

Jag har fått en liten utmaning av en vän på Facebook, men jag tyckte att den lämpade sig bättre här på bloggen. Man ska, på högst en kvart, ange 15 författare eller poeter som inspirerat en och som alltid kommer att vara med en.

Mina 15 författare är:

1. J.K. Rowling
2. Stephen King
3. Kelley Armstrong
4. Clive Barker
5. Michelle Magorian
6. Jonas Gardell
7. Michael Ende
8. Cornelia Funke
9. Jack London
10. Neil Gaiman
11. Erich Maria Remarque
12. Anne Rice
13. Lionel Shriver
14. John Ajvide Lindqvist
15. Philip Pullman

Alla av helt olika orsaker och på grund av helt olika böcker. 

Enligt "reglerna" ska jag tagga 15 personer också, men jag tror ärligt talat inte att jag känner så många som är intresserade av listan. Istället kan man ju göra den om man vill - svara i kommentarerna, länka till din blogg eller gör det på Facebook! Det hade varit kul att se vilka författare ni andra väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar