onsdag 23 april 2014

Böcker på g

Till bokcirkeln nästa vecka läste jag idag ut Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. (Recensionen kommer nästa vecka!) Som tur var läste jag ut den på jobbet, det vill säga biblioteket, och då var det ju bara att resa sig och leta fram någonting annat. Det blev Odd och frostjättarna av Neil Gaiman, den enda boken av honom på biblioteket som jag inte hade läst. Det är en liten och tunn bok för barn och ungdomar, men den verkar bra ändå.

Dessutom lånade jag Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt som jag haft ögonen på ganska länge. Och jag kunde inte låta bli att köpa Donna Tartts nya bok Steglitsan när jag var inne på PocketShop igår. Hennes Den hemliga historien är ju en av mina absoluta favoriter, och om man får tro alla bibliotekarier och låntagare (och Pulitzer-juryn, för den delen) så är också Steglitsan en väldigt bra bok. Jag är riktigt spänd på den! Har ni läst någon av böckerna? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. Sträckläste "Den hemliga historien" för ca 20 år sen, den slukade mig helt! Otäck, men väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av mina absoluta favoritböcker. Vill gärna läsa om den snart när jag har tid...

      Radera