fredag 18 april 2014

Tips på Gaiman?

Nämnde jag att jag ska till Stockholm och se Neil Gaiman i maj? Och kanske gå på en signering också? Taggad är bara förnamnet!

Som jag nämnde i recensionen av The Ocean at the End of the Lane så är mitt förhållande till Neil Gaiman lite märkligt, för jag älskar allt jag läst av honom, men jag har ändå missat en hel del böcker och jag har aldrig aktivt letat upp hans verk. Nu funderar jag på att läsa in mig ordentligt på honom innan jag åker upp för att se honom.

De böcker av honom som jag läst är Neverwhere, Coraline, Kyrkogårdsboken, Amerikanska gudarStardust och naturligtvis The Ocean at the End of the Lane. Har ni några tips på vilka böcker av honom jag borde ge mig på härnäst? Jag är öppen både för "vuxna" böcker och barn/ungdomsböcker. Lämna kommentarer, please?

2 kommentarer:

  1. Åh jag ska också dit! :D
    Älskar Gaiman. Rekommenderar direkt Coraline och Fortunately the Milk av hans barnböcker, Smoke & Mirrors och Fragile Things av hans novellsamlingar, och läser du Gaiman så får du inte glömma hans graphic novel i 10 delar; The Sandman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt!
      Coraline har jag redan läst, men de andra ska jag definitivt kolla upp! Tack för tipsen!

      Radera