lördag 4 oktober 2014

Aktuella böcker

Så här ser högen på mitt nattduksbord ut just nu. Det är en salig blandning; 80-talsfilmatiseringen av En förlorad värld som ligger överst är en tv-serie som jag lånade jag hem från bibblan igår och tänkte börja kolla på i helgen. Sen har vi Gone Girl, som jag håller på med just nu.

Walden och Moby Dick är två böcker som kräver lite mer ambition än vad jag kan uppbåda för tillfället, så bokmärkena får ligga kvar i dem och så får vi se när (eller om) jag fortsätter på dem. Dagermans Vårt behov av tröst och Svensk synd av Martin Jern är böcker som jag lånat hem utan att ha hunnit kolla i dem ännu. Och så har vi ju novellsamlingen Vålnader som jag läser lite i då och då.

Förresten har det tillkommit en uppdatering på bloggen - i recensionsarkivet kan ni nu också hitta rubriken Månadens lästips. Där samlar jag alla recensioner som blivit utvalda till Månadens lästips - helt enkelt böcker jag verkligen gillar och som jag vill tipsa om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar