torsdag 9 oktober 2014

Nytt i hyllan

Så har jag alltså sett Gone Girl. Det var en spännande film, men berättelsen är ju ganska skruvad. Dessutom hade jag boken i huvudet medan jag tittade, så det kändes inte som om jag kunde fokusera ordentligt på filmen. Det är aldrig särskilt smart att läsa boken precis innan man ser filmen, men man blir ju så sugen. En intressant story är det ju hur som helst, och den var välspelad. Och ganska äcklig vid ett tillfälle...

Och så har jag skaffat ännu en ny bok. På PocketShop löste jag äntligen in mitt fulla stämpelkort (man får en stämpel per bok där, och när man nått tio får man en bok gratis). Jag valde Getingfabriken av Iain Banks. Den ska vara riktigt obehaglig och hyfsat störd, men just därför vill jag ju läsa den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar