måndag 3 november 2014

Höstböcker

Och så blev det november och vi dyker djupare in i höstmörkret. Jag har varit på månadens bokcirkelträff angående Haruki Murakamis novellsamling Elefanten som gick upp i rök, men jag måste erkänna att jag inte kunde uppbåda energi nog att läsa ut den. Så någon recension blir det inte.

Men på nattduksbordet väntar iallafall en hel hög med böcker som jag vill sätta tänderna i; Kaninhjärta, Fågelbarn och Rävsång av Christin Ljungqvist, Ett annat sätt att vara ung av Per Nilsson, Gräset är mörkare på andra sidan av Kaj Korkea-Aho, Jag duger inte åt lycka av Märta Fohlin och såklart Den lille vännen av Donna Tartt. Det är så att jag knappt vet var jag ska börja.

I och med månadsskiftet har Månadens lästips i spalten till höger också bytts ut - månadens bok är Flugornas herre av William Golding. En sådan som alla någon gång borde läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar