onsdag 17 december 2014

Böcker för människohatare

Ibland när jag är uttråkad och inte vill lämna datorn kollar jag vad BuzzFeed har att säga om böcker. Och jag hittade den här roliga listan som tipsar om böcker för människor som hatar människor. Vad säger det om mig, att jag läst tre av dem och är intresserad av resten?

De jag läst är för övrigt En man med många talanger, A Clockwork Orange och Räddaren i nödenDessutom kan jag ju lägga till ett par på listan - några som absolut borde vara med är GetingfabrikenFlugornas herreoch kanske Bränt barn

Vilka har du läst? Och har ni något förslag till mig på fler människocyniska böcker?


4 kommentarer:

  1. Åh, jag tittade faktiskt på Clockwork Orange idag för första gången på några år. Fick en himla lust att läsa boken igen också.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt! Boken är faktiskt värd att läsas om. Själv uppskattade jag den betydligt mer andra gången :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk lista! Den här måste jag kolla närmare på när jag kommer hem. :D Kan säkert rota fram lite böcker också. Rent spontant tänker jag på Hjärtpunkten av Graham Greene!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jätterolig :D och Hjärtpunkten ska jag komma ihåg! Är sugen på Graham Greene men har inte läst något alls av honom. Kanske en bra bok att börja med?

      Radera