onsdag 25 februari 2015

Årets reafynd

Idag har jag passat på att ta en sväng på bokrean, och som man kunde vänta sig är inte en enda av de böckerna jag köpte med på listan jag gjorde över vilka böcker jag ville köpa på årets rea. Mest för att jag köpte mina böcker i en vanlig butik och för att jag är alldeles enormt kräsen. Med rätta, anser jag, eftersom jag har så lite pengar och eftersom bibliotek existerar. Men ändå, lockelsen var för stor när det kom till de här tre.



På Science Fictionbokhandeln hittade jag Thirteen, den sista boken i Kelley Armstrongs serie The Otherworld Series, som väl är det närmaste jag kommer guilty pleasure när jag läser. Jag gillar Armstrongs serie skarpt, hennes karaktärer, vilda genreblandning och humor. Ändå har jag fortfarande inte läst de två sista böckerna, men det får jag hoppas att det blir ändring på nu.

Sen är det så att jag har en hund som på senaste tiden blivit allt mer krävande och krävt mer och mer aktivitet - vad passar då bättre än en bok på temat? Jag och Bella ska definitivt prova på några av övningarna i den här boken.

Sist men inte minst hittade jag en väldigt fin utgåva av Maria Gripes bok Agnes Cecilia - en sällsam historia som är en av mina absoluta favoritböcker. Egentligen hade jag velat ha boken med originalomslaget eftersom det är målat av Maria Gripes man, men den här är också väldigt vacker. 

Har ni fyndat några böcker? 

3 kommentarer:

  1. Åh har surfat runt bland alla bokrea inlägg ett tag nu. Själv ska jag ge mig ut imorgon och helgen :D

    SvaraRadera
  2. Kul aktivering för din hund lät intressant! :) Jag har fyndat på nätet så väntar på att få hem lite paket :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också köpte hem Kul aktivering för din hund och den verkar väldigt bra :) Rastar en terrier som skulle behöva få arbeta lite mer med hjärnan så det känns som en bra start.

    SvaraRadera