tisdag 3 februari 2015

Februariböcker

Välkommen till februari, alltså! Ny månad betyder ny Månadens favorit - och den här gången kör jag med Clive Barkers Abarat, en av de mest underskattade fantasyserier jag känner till.

Idag har jag börjat på en deckare (!) som heter Till Jacobs försvar. Den är inte särskilt bra hittills, så det återstår att se om jag faktiskt avslutar den. Och så har jag lånat hem Patrik Lundbergs skönlitterära debut Onanisterna. Jag gillade ju hans självbiografiska Gul utanpå och jag tror verkligen att han kan bli en bra ungdomsbokförfattare. Vad läser ni?


2 kommentarer:

  1. Jag läser Harry Potter och de vises sten (<3) och en bok med samlade essäer av en polsk Olga, som jag inte minns titel eller efternamn :( Men hennes tankar har varit intressanta, hittills. Jag tycker det är jättesvårt att hitta en bra deckare som inte är skriven av Agatha Christie!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det blir aldrig fel med Harry <3 Jag tycker generellt sett inte om deckare, men den här är mer psykologiskt upplagd så jag trodde att jag kanske skulle gilla den mer. Men hittills är den inget vidare, så jag får se om jag håller mig kvar till slutet.

      Radera