lördag 21 februari 2015

Helgsysslorna

Idag har jag haft lördagspass på bibblan, och samtidigt gått igenom biografier som ska gallras. Två böcker om Edvard Munch och en om Man Ray fick följa med mig hem. Dock slaktade jag Man Ray-boken och en av Munch-biografierna med en sax för att klippa ut några av konstverken som jag tycker gör sig bättre på min vägg än i en dammig bok från 87...

Igår såg jag dessutom filmatiseringen av American Psycho, och trots att jag tycker filmen är hyfsat bra och trogen boken, så är den ändå miltals ifrån bokens intensitet. I jämförelse med romanen hade den lika gärna kunnat visas på barnkanalen, så nedtonat var det med boken i bakhuvudet.


2 kommentarer:

  1. När jag läste att du skulle läsa boken, så blev jag riktigt glad.
    Då jag inte läst boken men set filmen, så ville jag verkligen höra hur stor skillnad det va mellan boken och filmen.

    Efter att ha läst din recension på boken och vad du tyckte om filmen, så tänker jag helt klart läsa boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Du får skriva en kommentar här sedan om vad du tyckte om boken :)

      Radera