tisdag 24 mars 2015

Jag kan aldrig ha för mycket King

Igår besökte jag Myrorna igen (ja, samma butik jag var så arg på sist) och hittade den här pärlan. Vid det här laget äger jag ju nästan allt som Stephen King gett ut på svenska, med några få undantag. De flesta av hans böcker har jag ramlat över på loppmarknader eller i second hand-butiker, och numera hör det till ovanligheterna att jag hittar något jag inte redan har.

Men just den här, Dödsbädden, har jag inte hittat förut. Det är en av hans novellsamlingar, och egentligen äger jag den sedan innan, fast i en uppdelad pocketversion i två delar (Jerusalems lott och Majsens barn heter de i tur och ordning). Jag är glad att jag kan byta ut dem mot en komplett version.

Samlar ni på någon särskild författare på samma sätt som jag samlar på Stephen King?

4 kommentarer:

  1. Jag samlar på King och Koontz :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skräck för hela slanten, det är bra det :)

      Radera
  2. King samlar jag också på och har gjort sedan mitten av 80-talet. Han är min absoluta favoritförfattare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bra att samla på också! Så många böcker att jaga fatt på :)

      Radera