tisdag 23 juni 2015

Voldemort Can't Stop the Rock

För flera år sen, i begynnelsen av den här bloggen, upptäckte jag Wizard Rock - band som skriver låtar om Harry Potter (det finns fler än man kan tro). Jag tyckte att det var helt fantastiskt då och det tycker jag fortfarande. Men så fick jag idag chansen att se genrens kanske mest kända band Harry and the Potters live i Malmö.

Och det var verkligen otroligt kul! Det finns något väldigt fint med nörderier som tas till den nivån - det tyder på ett så genuint och okonstlat intresse att jag blir glad i hela kroppen. Alltså klädde jag mig i min I solemny swear that I'm up to no good- tröja och lyssnade på låtar som Save Ginny Weasley, Voldemort Can't Stop the Rock och Wizard Chess. 

Och så fick jag den här fina bilden på Harry and the Potters, min vän Cecilia och mig! En riktigt fin kväll i det blixtformade ärrets tecken.


2 kommentarer: