lördag 1 augusti 2015

Så blev det augusti

Så var juli över. Jag har hunnit skriva nio recensioner under månadens lopp, och dessutom har det blivit en hel del enkätinlägg.

Att det är augusti betyder att Månadens favorit ska bytas ut. Eftersom man firar Pride lite överallt runtom i Sverige blir augustis bok Duktig pojke av Inger Edelfeldt, en av mina favoritböcker både på tema homo, och eftersom det är en bra roman på det stora hela. Ignorera bara dess hiskeliga omslag!

Annars då? Jo, jag fortsätter med Nattens lekar - jag har läst fyra eller fem noveller vid det här laget, och ska försöka läsa minst en varje dag, tänker jag. På lut ligger sedan en hel hög med böcker, bland annat Timmarna av Michael Cunningham, Gale av Karl Eder, H is for Hawk av Helen Macdonald och Vykort från ingenmansland av Aidan Chambers - för att nämna några. Jag hoppas att jag får de flesta av dem lästa nu i augusti.

Hur såg er julimånad ut på läsfronten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar