måndag 19 oktober 2015

Årets nominerade är

Nu är det klart vilka författare som är nominerade till årets Augustpris! Det blev:

Spådomen: en flickas memoarer av Agneta Pleijel
Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri
Masja av Carola Hansson
Mary av Aris Fioretos
Bli som folk av Stina Stoor
Och - roligt nog - Rörelsen av John Ajvide Lindqvist.

Jag hade egentligen tänkt åka till Stockholm för att vara med på Augustpriset Live ikväll, eftersom jag vann en biljett dit av bästa Vargnatts Bokhylla. Men skolan satte tyvärr stopp för det, och det slutade med att jag gav bort min biljett till en Stockholmsbaserad vän för att chansen inte skulle gå till spillo. Men som plåster på såren har hon lovat att hålla kontakt med mig per internet hela kvällen så att jag ändå får lite förstahandskänsla! Dessutom sänds hela jippot på webben.

Vem hoppas ni vinner? Jag måste ju såklart hålla tummarna för John Ajvide Lindqvist, eftersom det är den enda boken av de nominerade som jag läst - och eftersom det vore otroligt roligt om en skräckbok fick lov att vinna. Dessutom hade han världens bästa reaktion på sin nominering:'

4 kommentarer:

  1. Vad synd att du inte kunde åka! Men det var tur för oss att det sändes på webben också så vi fick se iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt tråkigt faktiskt. Men eller hur! tacka vet jag internet :)

      Radera
  2. Hej ! Jag har en liten förfrågan åt dig :) jag skriver bloggen I Regnet och har varje lördag ett segment som heter Mer kärlek åt bokbloggare. Där får andra bokbloggare svara på 20 st. frågor som jag har fixat ihop som alla handlar om bokbloggandet och läsande (funkar lite som en tag). Det är en chans för läsare att hitta nya bloggar att följa och också för att vi ska få upp ögonen för hur stor och varierande hop bloggare vi bokbloggare är. Det skulle vara jätteroligt om du ville vara med och svara på frågorna en lördag i november. Man får tacka nej, men om du är intresserad mailar jag dig gärna frågorna och annan info som du kan läsa innan du bestämmer dig :) Och... jag har tänkt fråga dig förut så om jag redan frågat dig för ett tag sen men på något sätt missat ditt svar, ber jag om ursäkt :) Kram, Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättegärna! :) Det går att antingen skriva här eller mejla mig på amanda.flinck@gmail.com.

      Radera