lördag 30 januari 2016

Den patetiska bokhyllan

Jag är minsann inte van vid att ha så lite böcker. Min bokhylla just nu gör mig nästan lite ledsen. Men jag får påminna mig själv om hur kort tid jag egentligen ska vara här i England och om hur många böcker jag har hemma.

I min engelska hylla står iallafall Jack, som jag fortfarande håller på att läsa, Frukost på Tiffany's av Truman Capote, Varats olidliga lätthet av Milan Kundera och Anne Franks dagbok. Det är böckerna jag tog med mig från Sverige. Resten är faktiskt bara kurslitteratur, men som tur är för min del så är fyra av dem skönlitterära. Det är The Blue Flower av Penelope Fitzgerald, pjäsen The Vertical Hour av David Hare, The City & The City av China Mieville och Another Country av James Baldwin.

Resten är skolböcker av den riktiga sorten; An Introduction to Literary Studies, The Study of Language och Academic Writing. Det är tur att man iallafall pluggar ett program där man får läsa mer skönlitteratur än facklittertur!

(Jag ber förresten, återigen, om ursäkt för hur sällan jag uppdaterat den här veckan. Men internet är inte ett lika säkert kort här som i Sverige...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar