tisdag 5 april 2016

Jag kämpar på

Lite så här ser det ut hos mig just nu; jag har en essä att skriva, en roman att läsa och en lista med begrepp att kolla upp. Jag har inte ens kommit hundra sidor in i The City and the City, men jag kämpar på! Jag har trots allt en deadline, men det gör bara boken tristare att läsa. Men som tur är har jag också fått läsa en lysande skräcknovell av Roald Dahl, det är alltid något (märk väl min väldigt intellektuella kommentar "subtext deluxe"...). Vad läser ni?


2 kommentarer:

  1. Såg att en gammal filmatisering av Bröllopsbesvär låg ute på svtplay. Då du gillar Stig Dagerman så kunde jag tänka mig att det vore intressant för dig. Vet dock inte om du kommer åt det från Britannien.

    http://www.svtplay.se/video/7121707/brollopsbesvar/brollopsbesvar-avsnitt-1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det måste jag kolla upp! Visste inte att det fanns en filmatisering. Har i och för sig inte läst boken ännu, men vore ändå roligt att se. Tack för tipset! :)

      Radera