lördag 2 april 2016

Skäms lite - och så april

Jag ramlade visst ned i ett påsklovsformat kaninhål - jag ber så hemskt mycket om ursäkt för hur tyst det varit på bloggen de sista dagarna. Jag skyller det på att jag haft lov, rest mycket och på att boken jag läser för tillfället - The City and the City av China Miéville - inte tilltalar mig särskilt mycket. Tyvärr kan jag inte lägga undan den heller, eftersom det är en skolbok som snart måste vara utläst.

Jag hoppas iallafall att er påskläsning varit mer produktiv än min! Nu har jag nyss kommit tillbaka till England, och insett att det är april - det innebär ju en ny bok till Månadens favorit. Jag kör på en riktig klassiker eftersom en ny filmatisering av den snart når biograferna - den fantastiska Djungelboken (både första och andra) av Rudyard Kipling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar