tisdag 31 maj 2016

Hemma hos Holmes

Kanske måste jag börja det här inlägget så här: Förlåt! Jag har varit en sämre bloggare de sista veckorna än på flera år. Jag skyller på skolan och segt internet, och ber om förlåtelse.

Hur som helst var jag hemma hos Sherlock Holmes i helgen som gick! Det vill säga museet som ligger på 221b Baker Street. Det var väldigt kul (men kanske lite dyrt), och upplagt som om Sherlock Holmes funnits på riktigt. Det hela började redan i tunnelbanan:


Och statyn på vägen dit:


Och till sist själva museet:





Dock tror jag att jag hade fått mer ut av besöket om jag hade läst novellerna mer nyligen - nu minns jag de jag läst rätt vagt och det gjorde att jag missade massor av referenser. Men det var kul ändå, och något jag velat göra väldigt länge!

4 kommentarer:

  1. ÅHHH. Det där har vi tänkt göra! Gud vad kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var roligt! Bara att göra om man är i London tycker jag :)

      Radera
  2. Häftigt! Dit hade jag velat åka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra om du har möjligheten! :)

      Radera