tisdag 7 juni 2016

Mer inför sommaren

Jag är visst inte så bra på det där med att inte köpa mer böcker - i helgen blev det ännu en bok. Jag har ju läst James Baldwin till skolan (och skriver just nu en hemtenta om Another Country) och blev väldigt fascinerad både av honom och hans sätt att skriva. Så nu innan jag åker hem för sommarlov gick jag och köpte en sista bok på Waterstones - hans debut Go Tell it on the Mountain.

Jag vet förresten att jag varit en rätt dålig bokbloggare den sista tiden, men på fredag åker jag hem till Sverige igen och tänker mig att jag ska ta tag i mitt läsande på allvar! Priset man betalar för att plugga, antar jag... Har ni kommit igång mer er sommarläsning ännu?


3 kommentarer:

  1. Just nu ser det ut att bli en SOU och något från riksrevisionen. Men vad gör man inte för att få de där små högskolepoängen som råkade bli över.

    Har dessutom upptäckt poesins potential inom toalettläsningsgenren, råkade därför inhandla den nya poesiantologin som jag väntar på att få stifta bekantskap med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten, hoppas att dina tentor gick vägen!

      Radera
    2. Där ser man!
      Poesi är ju faktiskt utmärkt toalettläsning, det har jag aldrig insett förut... bra idé! Tack förresten, bara en kvar att lämna in nu!

      Radera