onsdag 10 augusti 2016

Den aktuella högen

Efter Norrlands svårmod har jag hamnar i lite av en lässvacka, och det har fått mig att låna hem alldeles för mycket böcker i jakt på något som väcker mitt intresse.

Så högen hemma består just nu av Drömfakulteten av Sara Stridsberg - som jag aldrig läst någonting av men som jag känner att jag måste bekanta mig med. Boel och Oscar som jag blivit tipsad om här på bloggen. Middagsmörker som är en fantasybok för ungdomar som jag tyckte lät rätt spännande, och till sist Kungens barn av Sonya Hartnett, en författare jag vet att jag läst för många år sedan och gillade då. Och så ligger ju H is for Hawk kvar och dömer mig...

Vad ligger i era att läsa-högar?


4 kommentarer:

  1. Middagsmörker är jag nyfiken på :). Just nu läser jag Älvkorset och sen blir det nog En nästan sann historia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se om jag hinner med den innan jag åker till England :) Ska bli kul att läsa om dem på din blogg!

      Radera
  2. Jag läser just nu En världsomsegling under havet, av Jules Verne, och Nordiska gudar, av Johan Egerkrans. Har inte kommit så långt i någon av dem men hittills är båda bra. Eventuellt blir det The Dream Thieves, av Maggie Stiefvater, efter dem, vi får se.
    Eftersom det var jag som tipsade om Boel och Oscar ser jag fram emot att höra vad du tycker om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, En världsomsegling är en av mina favoriter, fast jag har inte läst den på många år. Hoppas att jag hinner med Boel och Oscar innan jag åker tillbaka till England bara... :)

      Radera