torsdag 11 januari 2018

Nyårsmål

Just nu sitter jag och kämpar på sluttampen av min näst sista termin vid Göteborgs universitet; jag skriver uppsats om Foe och om skräcklitteratur. Nästa vecka är det dags för min sista termin innan examen (var har egentligen tiden tagit vägen?), och då blir det kurser i översättning, recensionsteknik och, såklart, mitt examensarbete i engelsk litteratur.

Jag brukar försöka att inte ha nyårslöften, eftersom de ofta inte blir genomförda, och så sitter man med besvikelsen istället. Men som ett slags mål för 2018 ska jag verkligen försöka läsa mer. Jag ska inte lova att blogga mer, men jag vill åtminstone läsa fler böcker än vad jag gjorde 2017. Just nu håller jag på med den mycket lovande Vargarnas historia av Emily Fridlund. Recension dyker upp snart!

Har ni några bokrelaterade löften i år?

2 kommentarer:

  1. Jag har en att jag ska läsa en klassiker i månaden de första sex månaderna av året :) Funkar det bra fortsätter jag med det andra halvåret också. Och gärna läsa mer hyllvärmare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Kul att se på din blogg vilka klassiker det blir! Stort lycka till :)

      Radera